Istorija i Tajna Uspeha Zippo Upaljača

Istorija kompanije Zippo Manufacturing Company je priča o njenim ljudima. Od njegovog osnivača Džordža G. Blejzdela, do mnogih Zippo zaposlenih, kupaca i kolekcionara koji su svi odigrali vitalnu ulogu u bogatoj istoriji kompanije. Njihova lojalnost i posvećenost učinili su Zippo jednom od najvećih i najprepoznatljivijih američkih ikona.

Zippo 1930-ih

Zippo vremenska linija počinje ranih 1930-ih, u Bradford Countri Clubu u Bradfordu, Pensilvanija. G. Blejzdel je posmatrao prijatelja kako se nespretno bori da koristi glomazan upaljač austrijske proizvodnje. G. Blejzdel je primetio da je upaljač dobro radio, čak i na vetru, zbog jedinstvenog dimnjaka, ali su izgled i dizajn bili utilitarni i neefikasni. Upaljač je zahtevao korišćenje dve ruke za rad, a njegova tanka metalna površina je lako bila udubljena.

Krajem 1932. g. Blaisdell je odlučio da rekonstruiše austrijski upaljač. Napravio je malu pravougaonu kutiju i pričvrstio poklopac sa šarkom. Sačuvao je dizajn dimnjaka koji je štitio plamen. Rezultat je bio atraktivan upaljač kojim se lako upravljalo jednom rukom. Ime „Zippo“ kreirao je gospodin Blaisdell. Svideo mu se zvuk reči „rajsferšlus“ pa je formirao varijacije te reči dok se nije odlučio na „Zippo“, za koji je smatrao da ima „moderni“ zvuk.

Novi džepni upaljač se prodavao za 1,95 dolara po komadu i bio je podržan od strane gospodina Blejzdela, sada čuvene, bezuslovne doživotne garancije – „Radi ili ćemo popraviti besplatno.™“ Prijava za originalni Zippo patent je podneta 17. maja 1934. i patent broj 2032695 odobren je 3. marta 1936. Taj prvi Zippo džepni upaljač, proizveden 1933. godine, izložen je u Zippo/Case muzeju u Bradfordu.

Sredinom 30-ih, Kendall Refining Compani u Bradfordu, naručila je 500 Zippo upaljača. Veruje se da su ovi upaljači prvi upaljači koje reklamira kompanija Zippo i da su veoma cenjeni kolekcionarski predmeti.

1940-ih

Drugi svetski rat je imao dubok uticaj na Zippo. Po ulasku Amerike u rat 1941. godine, Zippo je prekinuo proizvodnju upaljača za potrošačka tržišta i svu proizvodnju posvetio vojsci SAD. Ova inicijativa je dovela do proizvodnje Zippo upaljača u čeličnom kućištu sa crnim crackle završnim slojem. Činjenica da su milioni američkog vojnog osoblja nosili upaljač u bitku bila je značajan katalizator u uspostavljanju Zipa kao američke ikone širom sveta. Snabdevanje vojnog tržišta rezultiralo je punom proizvodnjom za fabriku i omogućilo Zippu da postane finansijski jak i učinilo ga održivom kompanijom.

Na kraju rata 1945. Zippo se vratio prodaji upaljača u mirnodopskoj Americi i nastavio sa proizvodnjom upaljača za potrošačko tržište. Promoter u srcu, gospodin Blejzdel je želeo da krene na put sa automobilom koji je ličio na Zippo upaljač i 1947. je rođen Zippo Car.

1950-ih

1. avgusta 1950. Zippo je izdao svoj drugi patent, broj 2517191. Dizajn Zippo upaljača ostao je u osnovi isti do danas, sa manjim poboljšanjima.

Počevši od sredine 50-ih, kodovi datuma su bili utisnuti na dnu svakog Zippo upaljača. Prvobitna namena je bila kontrola kvaliteta, ali su kodovi postali neprocenjiv alat za kolekcionare.

Godine 1956. Zippo je lansirao Slim upaljač, što je bila velika prekretnica. Ova nešto manja verzija Zippo upaljača dizajnirana je da se dopadne ženama, ali na njegovo iznenađenje pripala je i muškarcima.

1960-ih

Tokom 1960-ih, posetioci koncerata počeli su da dižu Zippo plamen kao pozdrav omiljenim izvođačima, gest koji je kasnije nazvan „Zippo trenutak“.

Godine 1962. Zippo je proizveo svoj prvi nelakši proizvod. Čelična džepna merač trake, ili „pravilo“, kako su ga zvali, imao je dizajn koji je podsećao na čuveni upaljač. Druge stavke su dodane i izbrisane iz Zippo linije od 1960-ih. Mnogi su prvenstveno bili usmereni na odeljenje promotivnih proizvoda uključujući priveske za ključeve, golf greenskeepers, komplete olovke i olovke i džepnu baterijsku lampu ZipLight.

1970-ih

G. Blejzdel je preminuo 3. oktobra 1978. Ne pamte ga samo po tome što je izumeo Zippo upaljač, već i po svojoj velikodušnosti i dobrom duhu. Nakon njegove smrti, njegove ćerke, Harijet B. Vik i Sara B. Dorn, nasledile su posao.

Tokom 1970-ih Zippo je počeo da se širi na prekomorska tržišta.

1980-ih

Osamdesetih godina prošlog veka kompanija je bila u vlasništvu šest članova porodice Blejzdel, uključujući ćerke gospodina Blejzdela i njihovu decu.

1990-ih

1993. Zippo je kupio V.R. Case & Sons Cutleri Compani. Bogato nasleđe Case-a počelo je kada je osnovano 1889. Kompanija se preselila u Bredford 1905. Case proizvođači vrhunskih ručno izrađenih noževa, uključujući tradicionalne sklopive džepne noževe i sportske noževe sa fiksnim sečivom do ograničenih izdanja komemorativnih i kolekcionarskih predmeta.

Muzej Zippo/Case otvoren je u julu 1997. Objekat od 15.000 kvadratnih stopa uključuje prodavnicu i muzej. Takođe je dom svetski poznate klinike za popravke Zippo, gde posetioci mogu da posmatraju proces popravke.

2000-te

U jesen 2002. Zippo je dobio registraciju trgovačke marke za oblik Zippo upaljača. Ovo je bila velika prekretnica u zaštiti brenda od falsifikata.

Takođe, početkom 2000-ih Zippo je lansirao prvi Zippo MPL®, višenamenski upaljač, upaljač koji se može ponovo puniti.

Zippo Upaljaci DANAS

Danas je Džordž B. Djuk, unuk gospodina Blejzdela, jedini vlasnik i predsednik odbora Zippa. Mark Paup je predsednik i izvršni direktor kompanije.

Zippo-va raznovrsna linija proizvoda

nastavlja da raste i sada uključuje upaljače, višenamenske upaljače od butana, muške i ženske mirise, modne dodatke, naočare i proizvode za entuzijaste na otvorenom.

Postoji mnogo Zippo kolekcionara širom sveta. Njihov žar i posvećenost brendu je bez premca. Da bi poboljšali iskustvo sakupljanja, Zippo kolekcionarski klubovi širom sveta održavaju susrete i druge događaje tokom cele godine.

Kompanije širom sveta nastavljaju da koriste Zippo upaljače kao reklamno i promotivno sredstvo. Ovi „oglašivači“ upaljači i dalje su među omiljenima kolekcionarima.

Možda jedan od najvećih uticaja na kolekcionarstvo su Zippo-ve veze sa popularnom kulturom, Holivudom, Brodvejem i muzičkom industrijom.

Zippo upaljač je predstavljen u više od 2.000 filmova, pozorišnih predstava i televizijskih emisija tokom godina. Zippo upaljači su „glumili“ u tako raznolikim produkcijama kao što su „I Love Luci“, „The Ks-Men“ i „Lak za kosu – mjuzikl“.

Često je upaljač ključni rekvizit, koji se koristi kao uređaj za pomeranje radnje unapred ili za odraz ličnosti lika ili vremenskog perioda koji se prikazuje. Čuveni Zippo „klik“ zvuk je uzorkovan u pesmama, a sami upaljači su predstavljeni na omotima albuma, tetovirani na koži rokera i korišćeni na fotografijama Rolling Stonsa.

U svetu u kome je većina proizvoda jednostavno za jednokratnu upotrebu ili dostupna sa ograničenim garancijama, Zippo džepni upaljač ostaje podržan svojom čuvenom doživotnom garancijom. Za više od 85 godina, niko nikada nije potrošio ni centa na mehaničku popravku Zippo džepnog upaljača, bez obzira na starost ili stanje upaljača. Zippo džepni upaljač je ukorenjen u američkoj kulturi i globalna je ikona izdržljivosti i pouzdanosti.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Korpa
Scroll to Top